dijous, 29 de març del 2018

22 de febrer del 2018


     Foto: Montserrat Jacas

La Pruden Panadés va ser al Pati Blau i del seu pas ens regala aquest microrelat. Vam estar parlant del seu llibre "Els cosins de Tarzán" que vam maridar amb el vi "Lo cometa".

Gràcies Pruden, per ser-hi i pel regal!

 Las de Esplugas!

Va ser quan vaig pujar al tren –l’últim del dia--, un tren d’aquells que sospites que ja ha sortit,  però no, més aviat sembla que t’estava esperant (!) que vaig recordar aquell avís que sentíem cada dia:

-      ...las de Esplugas!

i sortia un grup de noies abans d’hora perquè anaven en un autobús especial i petit, havien de tornar a casa,  lluny, a Esplugues. Encara és un enigma saber per quina raó  eren alumnes d’aquella escola, a tocar dels Josepets,  com també és una mica  enigmàtic  saber per què em van convidar, la gent del Pati Blau, a una de les seves tertúlies.

Em va afalagar molt que s’interessessin per un llibre que es va publicar fa cinc anys. Em va agradar el lloc, una torre com de “Jardí vora el mar” (es diu Vil·la Rosa o casa Termes)  però amb l’empremta Baden Powell; vaig brindar de gust  amb un vi de la Terra Alta que es diu “lo Cometa” i que lligava molt bé amb el llibre. Amb la conversa encetada, un parell de muntanyencs van travessar, silenciosos, un extrem de la sala portant, discretament , un martell d’escalada, amb un bec d’acer que delatava geleres d’alta dificultat. Em va fer sentir bé el despatx de la responsable, un-taulell-de-vida , i el rètol que demanava tocar el piano amb clemència.

La Carme va llegir, la conversa es va disparar, jo també vaig llegir en veu alta, vam parlar de la infància, dels records  i dels nens esquerrans.  Tot estava  preparat amb molta cura,  vaig descobrir coses del poble d’on venien aquelles les noies d’ Esplugues.

Vaig celebrar el somriure incombustible  de la Carme,  l’excel·lent atmosfera lectora, el sopar  i que algú m’agraís la puntualització preliminar: “no sóc una escriptora, això vol molt de temps …”

I m’agrada aquest  nom  blau i el pati ple de dubtes."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada